فروش

تکنیک های فروش ویژه را بدانیم!

یکی از دغدغه های اصلی شرکت های پخش و به طور کلی صاحبان “کسب و کار“، “فروش” می باشد.

امروزه روش ها و تکنیک های زیادی برای فروش محصولات یا خدمات وجود دارد که یکی از آن ها فروش ویژه محصولات می باشد.

ما در این مقاله قصد در معرفی این تکنیک ها به شما عزیزان را داریم.

حالت های عادی فروش

  • اولین  حالت فروش که در همه جای جهان مرسوم شده و به عنوان اصلی ترین روش فروش محسوب می شود، فروش به صورت حضوری می باشد.

فروش حضوری را می توان به این صورت معرفی کرد:

  • فروش از طریق نماینده ی فروش یا همان “ویزیتور

  • فروش از طریق قرار دادن محصولات در مکانی عمومی یا همان مغازه

این حالت های فروش بسیار مرسوم بوده و در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دومین حالت فروش که به تازگی در جامعه رواج پیدا کرده است و پیشرفت قابل توجهی دارد “فروش اینترنتی” می باشد.

این نوع فروش که در مقاله های قبل به آن اشاره شد را با نام فروش اینترنتی یا Online Sale می شناسیم.

فروش اینترنتی که یکی از بهترین روش های فروش در حوزه اینترنت می باشد به تازگی در جامعه ی ما رشد داشته و مشتری ها با اعتماد و اطمینان به مرکز های فروش محصولات اینترنتی این روش فروش را تشویق کرده و از آن حمایت می کنند.

فروش اینترنتی مواد غذایی یکی از خدمات اصلی “Bvisitor” می باشد.

حالت های ویژه ی فروش

روش های ویژه برای فروش محصولات یا خدمات چند مدل می باشند که در این مقاله نام برده می شوند.

  • تخفیف ثابت

وقتی بر روی محصولی مارک و لیبل تخفیف می خورد آن محصول در دیدگاه مشتری ها از اولیت خاصی برخوردار است، چراکه هم قیمت تخفیف دار از قیمت اصلی محصول کمتر بوده و هم مشتری با دیدن درصد تخفیف یا واژه تخفیف، محصول های مشابه را با محصول تخفیف دار مقایسه می کند و در نهایت اقدام به خرید محصول تخفیف دار می کند.

  • حراج

این واژه نیز همانند واژه ی تخفیف محبوبیت بسیاری دارد چراکه وقتی این واژه به محصولی نسبت داده می شود در وهله ی اول قیمت آن محصول کاهش پیدا کرده و در وهله ی دوم فروش آن افزایش می یابد.

  • مسابقه

واژه ی مسابقه که به تازگی در شبکه های اجتماعی و تلویزیونی رواج پیدا کرده است یکی از روش های موثر برای فروش بیشتر محصولات می باشد چرا که واژه ی مسابقه در پایان به جایزه نیز ختم می شود و مشتری نیز بخاطر جایزه حاضر به شرکت در مسابقه می کند، در این میان می توان با ارائه خدمات به مشتریان حاضر در مسابقه آن ها را سوق داده به سمت محصولاتی که در مسیر مسابقه هستند.

  • فروش اقساطی

طرحی که در اجناسی با قیمت بالا انجام می شود و برای این امر معمولا درصدی بر روی قیمت واقعی جنس می کشند تا برای صاحب محصول به صرفه باشد، این نوع فروش نیز به خوبی جوابگو بوده و فروش را بالا می برد.

  • بن خرید

بن های خرید که یک نوع از کارت های خرید محسوب می شوند، به تعداد خاصی از مشتری ها تعلق می گیرد که شرایط خاص را دارا می باشند.

برای مثال بن های خرید کتاب در دانشگاه ها به دانشجویان تعلق می گیرد چون شرایط لازم برای دریافت بن را دارند.

  • تضمین محصول

یکی از اولیت های خرید و فروش تضمین خرید می باشد که از طرف فروشنده به خریدار منتقل می شود. این طرح به این گونه ای می باشد که وقتی مشتری کالا یا خدماتی را خریداری می کند فروشنده با تضمین محصول، خرید مشتری را تکمیل کرده و خاطر مشتری را از خرید خود جمع می کند.

از راهکار هایی که باعث افزایش فروش می شود میتوان به تبلیغات اشاره کرد که در ما در “مقاله های قبل” به آن اشاره کردیم.

درباره مجتبی سلیمانی

از سال 93 که با فروش و ویزیتوری آشنا شدم علاقه زیادی به این حوزه پیدا کردم و هدف من راحت شدن کار های پخش و ویزیتوری می باشد. امیدوارم از مطالب این سایت نهایت استفاده رو برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *